söndag 29 juli 2018

De varmaste dagar i mannaminne....

Hej!
Inte någon ork i denna värme.
Vi hade över 35 grader i skuggan en dag i denna veckan.
Inget regn.....
Sååå torrt!!!!!
Jag försöker hålla liv i lite blommor och växthuset.
Men det är för varmt för allt.....

Nere i trädgården är det mesta nervissnat,men Stanwell Perpetual kämpar på.
Andra blomningen nu. 


Stanwell Perpetual


Doftlilja i kruka.
En tacksam lilja,som sprider sin fina doft speciellt på kvällen.

Luktärtor och bolltistel.


Krasse vid komposten.
Där jagar jag kålfjärilens äggsamlingar.
Några har kläckts och dom är glupska.


Rosenskäran har börjat blomma.



En dag trotsade jag värmen och åkte till Båstad.
På Norrvikens Trädgård var det hantverksmässa.
Det var jättevarmt och torrt där också,
men Hortensian blommade fantastiskt fint.

Då var snart denna heta juli slut,
hoppas på en svalare augusti
och framför allt REGN!!!

Ha det bra om det går!
Margareta



4 kommentarer:

Bettys beundran sa...

Håller helt med om att det kan räcka med sol och torka. Här i Stockholmsområdet har vi fått bara några störtskurar sedan maj, jag vill ha mer. Ork och inspiration försvinner för mig och den vill jag ha tillbaka inte bara före kl.7 på morgonen och efter kl.22

Solstrimmor sa...

Ser inte alls torrt ut hos dig! Men jag vet att skenet bedrar. Idag välkomnar vi augusti med en jättekram!

Ha det så gott du kan i värmen och fukten.
Kramar från Eva-Mari

Sandra sa...

Lindo. Feliz dia. Cumprimentos.

Anonym sa...

Hej!
Var också på hantverksmässa i Norrvikens trädgård. Jättemycket fia saker. Inhandlade en fårskinnspläd och lite kryddor. så fina dina blommor är.
Kram från Kia