söndag 31 januari 2016

Lite tillägg....

Hej igen!

Det krånglade för mig innan....det gick inte att överföra bilder..
Jag gjorde det gamla vanliga..stängde ner och startade om...
och nu tror jag att jag är på banan igen.
Här kommer några till dagsaktuella bilder.

Lilla Stina vilar på en av sina favoritplatser.Det är kökssoffan.
Där har hon både fårskinn och ullpläd.
Goding.

På månbordet i vardagsrummet.
Lite vårantydan.
Iris på väg att slå ut.
I lilla vasen en pytteliten begoniablomma och en liten hyacint och blåbärsris.

Ibland behövs så lite..


Här är det pågång...
Det är ruccula och rödbetsblad.
Dessa krukor står nu i verandan,där det är ljust och svalt.


...och här är den gamla vanliga cyklamen,som blommar och blommar.

Margareta

9 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Stina har bästa platsen... såklart! Härligt att se när sådderna sätter fart, mina har också kommit igång och snart kan jag skörda första ärtskotten. Alla vitaminer mottages tacksamt den här tiden. Lika viktigt är det med vitaminer för ögat, jag menar blommorna!

Ha det gott!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Härligt att du lyckades få in lite flera bilder! Ja, Stina ser verkligen ut att trivas där, undra på det! :)
Härligt med dina odlingar! Så smart att odla lite ätbart i krukorna! Kanske skulle man prova, men jag har inte så mycket plats för inomhusodling är det värsta!
Nu önskar jag dej ännu en gång en härlig fortsättning på söndagen!
kramar
LIsa

Snäckskalsdalen. sa...

När det krånglar blir man frustrerad, det är då man önskar att man var programmerare av den högre skolan! Bra du fick ordning på't!
Vovven är ju så söt, jag är ju lite partisk eftersom vi har en Golden och hon är inte den första, dom är så behändiga och goa och rara. Och emellanåt går det att lära dom enstaka grejer!!!
Så fina blomster du har! Den vita cyklamen (cyklamenen?) var ju helt otroligt fin!
Agneta kram

G:a Affären sa...

LillStina är säkert en älskad hund som får bästa platsen med
både skinn och ullpläd. Och en plats där det lätt går att kolla ut.
Åhh, det skulle kännas fint att få stryka på hennes panna och öron.
Om du inte har tumme med datorn så verkar du ha det med blommor!
Så gulligt med det du har på månbordet.

Kramar /Cia

Monica sa...

Ja ibland vill dessa datorer inte som vi vill. Bra att du lyckades så vi får följa med dig och Stina! Härligt med odling jag blir ju sugen på röbetor, är det lättodladt tro? Ha en fin söndagskväll!

Helena sa...

Så mysig LillStina ser ut att ha där hon ligger på soffan i den vackra miljön. Ha en fin söndagskväll. :-)

NitkaDesign sa...

Beautiful pictures of a spring mood:-) Love your dog so cute and sweet:-)
Greetings from Poland:-)

HWIT BLOGG sa...

Ja guu man blir galen när det krånglar, jag vet! Fick mig en rejäl time-out när allt krånglade. Nåja, skönt att allt löst sig och du bjuder på fina bilder som vanligt...
Ha en glad måndag!
Kram från Titti

Unknown sa...

Thank you for the post. HD Wallpapers