söndag 31 januari 2016

Lite blommor...

Hej !
Då var det söndag igen.
Sista dagen i januari.
Och snön har försvunnit och lite ny har kommit.
Vårtecken smyger sig på inomhus...kanske är det så att jag väljer att se det på det viset.


En av julens sista amaryllisar.
Detta var andra stängeln med sex klockor.
Den blev lång,så jag har satt den i vatten,tillsammans med ris.
Då blir det ju genast lite vårlikt.
Också den sista hyacinten blommar nu.
Ärtskotten har skjutit i höjden....

Denna lilla hörnan i köket är sig lik.
En plättar i luften står för grönskan.


På buffen har vi ändrat om lite.
Bytt ut de ljusa speglarna mot en gammal ram med spegel i.


Tavlan med text har jag gjort en gång i tiden.
Skrev med gammeldags bläckpenna och målade med vattenfärg.



Och så skulle jag lägga in några bilder till....
men det vill sig inte.
Jag får försöka igen om någon dag.

Ha det så bra!

Margareta

3 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, det är nog så man får se det så här års, när ändå våren känns ganska långt borta...att man får skapa sina vårtecken själv! Så vacker din amaryllis är och ärtskotten känns ju härligt vårliga. Jag har precis satt några på groning och de har redan börjat visa små groddar!
Vilken jättefin tavla du har gjort, så fint textat och målat!
Fina stilleben hos dej!

Här har snön försvunnit helt efter mildväder och regn, men just idag är det lite kallare igen, så...man får se vad februari för med sej.

En härlig söndag önskar jag dej och hoppas att du får ordning på bildinläggen.
Kramar
Lisa

G:a Affären sa...

Tycker det är riktigt skönt att vi lämnar januari bakom oss.
Men här blev det vinter igen, plogbilen åkte nyss förbi och
fåglarna har varit flitiga vid frömataren idag.
Så glad man bli av ditt fönster! Det gör mycket för känslan
och humöret med blommor och grönt.
Din tavla är så vacker, tänk att du både skrivit och målat själv!

Kramar /Cia

Unknown sa...

I will certainly return.Thanks.HD Wallpapers