söndag 24 november 2013

Saker som kom i min väg....

Hej!
En solig ,ljus novembersöndag.Så skönt!!!.
Igår var jag på Erikshjälpen..
Tänk att jag hittade något......inte ovanligt ,men....
En fin skål med lock och liten söt tomte.
Jag tror det är en gammal grötskål.
Skålen är lite sprucken och krackelerad,men vem är inte det.

Kanske hamnar det en blomma i skålen...eller är den fin som den är.
(50kr var den värd)

Sen brukar jag fynda hos Fågel Blå.
Detta fina porslins- underlägg kom i veckan.
Inget julmotiv,utan vacker blomslinga.....
Mysigt..

Och förra helgen var jag på julmarknad i Segerstad.
Mycket fint fanns att se och smaka.
Denna fina ullkrans med tomte kunde jag inte motstå....
Den hänger redan i köket...hustomte behövs året runt.

Ha det så bra!
Margareta


3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så mycket fint du hittat, jag har också fyndat hos Fågel blå!

Ha en fin vecka!
Kramar från Eva-Mari

EM sa...

Ullkrans! Å så jättefin! En sån vill jag ha!!! Kanske jag kan få till en liknande av ull-spill som jag har liggande. Tänk så mycket man hittar nu igen, när man är tillbaks på gården och öppnar kartongen som stått oöppnade i förrådet på ön. Om du visste vad jag längtar tills vi bor på gården för fullt igen. Tänk att vi höll på att göra bort oss så...
kram elsamarianne

Fågel Blå sa...

Så fint du har det och vilken fin Skål du hittat ett riktigt fynd!
Tack för att du nämner mej blir så glad!
Önskar dej en fin vecka
Kramar Kathrine