onsdag 27 november 2013

Fler kransar...

Hej!
En kväll i förra veckan var jag på kurs.
Bind din egen krans.
Det var two faces som anordnade denna trevliga kväll.
Det fanns mycke material att välja på....bara fantasin satte gränser.

Min början...

Susanne och Carina koncentrerade....

Så blev min första...
Lite spretig och naturlig

En bra upphängning hade Mikael designat,
den var fiffig....zinkfärg...

...så här blev nummer två

...här valde jag upphänget i rostigt.

Alltså blev det två kransar denna kväll...
dom pryder väggarna utanför ingången härhemma.
Kanske ser det ut som det vore julmarknad på gång,men det gör ju inget.
Advent är nära.....utegranen är också på plats....nya ljus är införskaffade.
Ljusen är nu i granen och den lyser redan....

Ha det så bra!
Margareta


4 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhh så härliga kransar du gjort!
Mysigt att binda själv!
Önskar dej en fin advent
Kram Kathrine

Solstrimmor sa...

Visst är det kul att vara med på kranskurs! Alla olika modeller som binds inspirerar till fler kransar. Dina är ju så söta! Och upphängningen var en nyhet för mig!

Kramar från Eva-Mari

EM sa...

ÅÅåå vilka supersnygga! Jag vill också kunna...
får väl försöka hinna göra en enkel med lingonris el nåt sånt,,, för nåt år sen skulle jag ta ene (en) och göra en krans till spiselkransen, det gör jag inte om. Fy vad de sticks! Lingon eller kanske grankvistar.... vi får se
kram EM

Anonym sa...

Hej rara Margareta. Så fina kransar. Jag gjorde också en krans när Marie hade kranskväll. Är faktiskt jättenöjd. Kul med lite egendesignade. Kram Ann-Sofie.