söndag 14 augusti 2022

Augusti

Hej!

Nu är det riktig sommarvärme igen.

Värmen är pressande och torkar ut.

Man får hålla sig i skuggan,så gott det går.Och så får man vattna och vattna...

En del växter gillar sol och värme,det är precis som med mänskligheten.

Bakom växthuset finns luktärtor och solrosor.
Än så länge är dom fina.


Bakom växthuset,från andra hållet.
Närmast i bild är en stormhatt.
Den härstammar från gårdens begynnelse tror jag.
Den fanns iallafall på 50-talet.


lite aster och dahlior och....





bondbönorna är skördade och skalade och infrysta.


Linet drog jag upp igår.
Det hade blommat färdigt och bildat kapslar.
Jag gjorde några buketter,som nu får hänga på tork.
Fint att ta fram till vintern och sätta i vas.

Jag har också plockat lite krusbär och havtorn.
En del lök har jag tagit upp,som ligger på tork,då är det bra med sol och värme.

Ni får ha det så bra!
Margareta










4 kommentarer:

Anonym sa...

Du bor i Paradiset❣
Karin

lisashus sa...

Vilka härliga skördetider just nu, även om det är i varmaste laget! Ett evigt vattnande är det verkligen!
Du har så många fina blommor! Mina har helt torkat ut. Jag har ju bara regnvatten och det är nästan slut, så man får snåla på dropparna. Hopplös tid i denna värme och jag lider med alla växter!
Vacker med linet och så dekorativt!
Kram
Lisa

Anne-Mari sa...

Fine bilder, som alltid hos deg!
Ja, nå er det veldig varmt og tørt igjen. Vi er lovet litt regn i kveld og i morgen, Håper det blir sånn.
Her blomstrer det en hel del fortsatt og ja, det blir mye vanning.
Håper på litt mer variert vær resten av måneden.
Ønsker deg fortsatt fine augustdager!
Vh.Anne-Mari

HWIT BLOGG sa...

Ljuvliga bilder och så mycket fint som blommar hos dig! Härligt!
Här är torkan total och nu MÅSTE vi få lite regn snart...
Kram från Titti