söndag 5 juni 2022

PINGST....

Hej!

Så blev det försommar och pingst.

Alldeles lagom varmt,lite sol,lite moln.

Så grönt och vackert efter regnet.
Här kommer några dagsfärska bilder:

Jag tycker dessa gamla pingstliljor är så vackra.
...och doften!!
Vilken timing .Utslagna blommor i pingsthelgen.


Flaggan hissad på pingstdagen.


På morgonpromenaden hade vi lite publik.
Kalvarna är mest intresserade av Stina(hunden)
Fågelsången var fantastisk idag.


Magnolian Susan blommar fortfarande.


En liten enkel pion,kan bli stor på bild.
Det är en pion med minnen.
Jag minns Gustav och Viola.


Lite av varje....
Förgätmigej är en favorit.


Dockackleja med sitt skira växtsätt.


Sist,men inte minst, har vi svavelpionen,
i en bädd av förgätmigej.

Trevlig helg och försommar!
Margareta








 










 


2 kommentarer:

karin e sa...

Så vackra blommor du har i trädgården! 💚🌻🌺🌿🇸🇪
Karin o Nisse

lisashus sa...

Vilken underbar tid detta är och så mycket vackert du har i din trädgård! Tursamt nog var det även här en solig och skön helg. Det gäller att verkligen ta sej tid att njuta nu när det är som allra vackrast.
Tänk, att du har en Svavelpion! Vet inte om jag nånsin sett en sådan.
Här väntar jag på mina doftpioner och Schersminen - då är det väl nästan midsommar.
Ha en härlig fortsättning på juniveckan! (Här börjar det just nu att regna)
Kram
Lisa