söndag 13 mars 2022

vårtecken

Hej!

Solen skiner och värmer på dagarna.

Men nätterna är kalla.-7 inatt.

Det finns lite som påminner om våren.

Idag hörde jag korna råma.När jag tittade mot grannens,så var det kosläpp där.


Jag lyfte på lite skyddande granris,som ligger över den mörka julrosen i landet.
Blommorna hade kommit långt,sen sist jag kollade.
Men det är nog bra att ha lite skydd ännu.


i växthuset står en liten påsklilja,som börjar slå ut.
Nu hittar solens strålar in ännu mer,för jag tvättade glasrutorna på växthuset igår.
Det blev betydligt renare.


Samma kruka från ovan.


Krokus.


Lille Sven,lite tillbakalutad mot kuddarna.
Han tyckte det blev fint när "mamma" städat ur vintern.



Ha det så bra!
Margareta








2 kommentarer:

lisashus sa...

Så härligt när vårblommorna börjar titta fram, men precis som hos dej har vi väldigt kallt på nätterna och ännu är det nog bra med lite skydd för blommorna.
Så fint inne i ditt växthus med spirande påskliljor och krokus!
Nu längtar man verkligen efter lite värme också.
Ja, katter vet precis hur de vill ha det! Underbart!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Här är det långt till kosläpp kan jag säga! Men vi knagglar oss allt närmare våren vi också. Vädret den senaste tiden har varit helt fantastiskt. Men kalla nätter fortfarande. Idag ska jag städa min balkong från allt vinterskräp. Vi får trösta oss med det vi kan i denna onda värld.

Önskar dig och Sven en fin ny solig vecka!
Kramar från Eva-Mari