söndag 23 maj 2021

Nu vill det gärna regna.....

Hej!

Så grönt och fint det är!

Lite sol och mycke regn gör susen.

Pingsthelg är det också.

Blomning vid stenmuren.


Lunddocka.


Trillium.


Sparrisen växer så man ser det för varje dag.
Jag plockar....


Sven mitt i spenaten.

För en dryg vecka sen planterade jag ut luktärtorna..


Regn och sol kan ibland skapa den finaste regnbåge.


Pelargon med liten söt blomma.


Andra pelargoner i verandan.


Kaktus i verandan.

Blommar länge.


Bakom växthuset har jag fått bästa hjälpen ,
med att sätta plåtkanter runt landen.
Det blir både praktiskt och snyggt.


...och här var det framsidan...


och så de fina penseerna.

Ha det så gott i grönskan!

Margareta





 

2 kommentarer:

Anonym sa...


Hej,ja helgen bjöd ju inte på så mycket trädgårdsväder,plockade in av den goda ramslöken till en soppa,den sjunger snart på sista versen tyvär,men jag ska torka i år också,kan va gott att ha.Sparissen såg ju härlig ut,som allt i din trädgård.Sven ser ut att må gott,saknar vår katt som fick somna in efter 18 härliga år i höstas.Hälsningar Barbro

lisashus sa...

Du har det verkligen så vackert överallt och visst - nu blommar det och är såå grönt överallt. Säkert beroende på kylan och regnet! Det går ju lite långsammare då.
Hoppas att denna sommaren inte blir torr, utan att allt får växa normalt.
Ha det fortsatt gott och njutbart i ditt vackra!
Kram
Lisa