söndag 6 december 2020

Andra söndagen i Advent...

Hej!

Vi fick lite snö en kväll i veckan.

Lika fort som den kom ,var den borta.

Redan har en vecka passerat i december. 


På köksbordet idag.
Det finns saffransskorpor i röda plåtburken.


En ny rumsgran i vardagsrumsfönstret.


Jag har gjort en krans av skogens gröna
 och några små nypon från trädgården.


Kvällen då snön fallit.



Stjärnan i växthuset.


Hyacinter i grön mossa och tallkottar.
Enkelt och fint.


....så gäller det då att tänka framåt.
Inte så lätt alltid.
Men jag har iallafall klickat hem några påsar med luktärtsfrö
från Cecilia Wingård.
Det är lång tid ännu tills de ska i jord,men det är stor åtgång på fröna,
hos henne,så det är bäst att passa på.

Ha det bra!
Margareta









4 kommentarer:

karin e sa...

Jag får vårkänning när jag ser dina påsar m luktärtsfröer☀️
Karin

Solstrimmor sa...

Ingen snö här heller. Man får ta det också fastän mörkret är väldigt mörkt i år. Tur att vi har ljus i våra hus. Och värme... och hyacinter!
Så fin din krans är, du är så duktig på allt du företar dig.

Må gott i ditt julehus.
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Det verkar vara snöfritt i större delen av landet och väldigt grått nu.
Hos dej är det alltid så pyntat och fint. Vilken härlig julstämning du har! Kransen är underbar!
Så härligt att börja tänka på sådd och frön redan nu! Har också börjat så smått och tagit frön av ett och annat! Snart är det dags!
Ha en fin decembervecka!
Kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Jag älskar luktärter! Doften! Ja hög tid att beställa...bra tips! Det råder gråväder här på ön också och när såg man solen sist??? Jag längtar mer efter våren än julen...
KRAM från Titti