söndag 6 september 2020

Blommor,bönor och koftan.....

Hej!

Då har det  redan gått en vecka  i september.

Växlande väder.

En natt var det nere på nollan...Hoppas dock att frosten dröjer.

 

Montbretsian blommar fint nu.


Fick en gammal pelargon i veckan av en vän.
Citronverbena till höger.Gott med någon kvist i vattenflaskan.


Skål med blandade  bönor.
Roligt med olika färger,men när dom kokas blir dom ganska lika.


Gul och röd lök ansad för förvaring.


Det har varit några "fästliga" timmar.
Jag har fäst ca 600  trådar på min snart färdiga kofta.


Halskant och framkanter kvar att sticka och sen 
får jag klippa upp den.


En hemgjord räkmacka fick vi igårkväll.
Gott!

Ha det bra!
Margareta


4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

en en sån fin kofta du stickat! Vilket mönster att hålla reda på! Jag skulle aldrig ha det tålamodet. Vill gärna se den helt färdig. Helst på dig, hihi! Jag har beställt garn till en filt i virkade mormorsrutor. Man måste ju ha nåt för händer nu när höstmörkret kryper närmare.

Ha det fint.
Kramar från Eva-Mari

karin e sa...

Vilken fantastiskt vacker kofta!
Vackra färger o vackert mönster!
Kram Karin

lisashus sa...

Koftan är ju ett mästerverk! Oj, vilket avancerat arbete med många färger och mönster! Härliga färger!
Ljuvlig tid detta, men att det blev så kallt med en gång. Väldigt sköna dagar ändå med solen som värmer fortfarande. Nej, frost vill vi inte ha ännu!
Kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Vilken fin kofta och underbara färger! Ja nog är det höst alltid, eller ja sensommar...men det är en skön tid :)
Kram från Titti