söndag 2 februari 2020

Vatten,snödroppar,kofta.....

Hej !
Idag var det en solig februarisöndag.
Vilket ljus det blir,när solen skiner!
Denna veckan har vi fått det nya vattnet inkopplat.
Bästa hantverkarna utförde det hela.
Det går ju åt både grävare,rörmockare och elektriker.
När alla samarbetar går det undan.
Det återstår bara en del planering av gräsmatta längre fram.


En bukett snödroppar.


Arbete pågår.


Jag har börjat sätta om lite krukväxter.
Detta är en gammal vildamaryllis,som stått mörkt i en garderob.
Får se om det blir några blommor.


Denna vildamaryllis började ju blomma vid jultid med sju stänglar.
När de var utblommade kom två stänglar till.


Den lilla fröodlingen sköter sig.


Ärtskott pågång.


Igår plockade jag både vildlök och luftlök i trädgården.
Alldeles för tidigt,men när den finns där,måste man ju smaka på "våren".


På skogspromenaden porlar det i dikena.
En massa skum som osökt får mig att tänka på kokosbullar.


En insjö i skogen,som bara finns när det regnat mycke.
Så fint idag när solen sken.


...och här var min nya kofta som jag stickat i vinter.
Rostbrun med grått.
Den är stickad i Lettlopi .
Den var rolig att sticka.Mönstret heter Sjön.
man kan läsa om koftan på Järbo garn.
Det blir en bra utekofta.
Jag blev nöjd med storlek och allt.

Ha det bra!
Margareta


2 kommentarer:

lisashus sa...

Det måste kännas jätteskönt att nya vattnet är fixat, medan det ännu varit mildväder! Jag antar att det blivit en och annan skada på gräsmattan av grävningen, men var sak har sin tid.
Vilken underbar amaryllis, verkligen värd att spara på.
Det gror och knoppas verkligen hos dej och mycket har börjat knoppas ute också i denna vintervärme.
Jättefin kofta du har stickat! Så duktig du är!
Önskar dej en fin februarivecka imorgon.
Kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Det spirar minsann hos dig! Härligt!! Vi går mot ljusare tider...
Härliga bilder också :)
KRAM från Titti