söndag 23 februari 2020

Fastlagssöndagen.....

Hej!
Nu handlar det mest om vatten och vind.
Oj,vad det har blåst.....och regnat.
Översvämningar både här och där.
Vi har vatten i källaren under uthuset.
Inte kul alls.....
Potatisen är räddade.
Fått låna en pump av grannen,så man kan hålla nivån någorlunda låg.


Redan fastlagssöndag.
Provsmakning av semlor har ägt rum innan,men idag måste det ju bli igen.


Äter man inte semlor ,kan man alltid ta en grov ring/lunsar.
Med smör och ost på,blir det gott som en bakelse.


Jag köpte jord häromdan....
...och då var det lite annat som hoppade i lådan.
En doftpelargon på rea,rosmarin,vivor, minipåsklilja och minipenséer.
Liten vårlåda.


När jag åkte hem från Värnamo.
Storån har svämmat över alla breddar.


Påskliljan hamnade utanför ingången.


En kameliaknopp har slagit ut i verandan.
Någon knopp har ramlat av.


Igår plockade jag den sista purjolöken ute i landet.
Har inga nya pågång än,men det dröjer inte så länge.


Ha det så bra!
Margareta

2 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, kära nån vilket märkligt väder vi har! Ni verkar ha drabbats rejält, med översvämning och allt. Inte roligt med källaren! Hoppas att ni får ordning på eländet.
Semmeldag och allt! Dina ser riktigt goda ut. Här blir det inte förrän på tisdag och den årliga semmelfesten hos en granne.

Härligt att tänka lite vår ändå och vilken fin utekruka du har! Nu finns det rara växter i butikerna och man blir verkligen frestad.
Ha en fortsatt fin söndag!
kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Tänk, jag är en av få som inte gillar semlor så värst. Tar hellre en luns med ost, tack!

En hel låda vår, jo jag tackar jag! Men snart börjar mars och då vågar man sig kanske på en liten påskliljeplantering på balkongen? Om nu inte vintern bestämmer sig för att komma då.

Inte klokt att du kan skörda så fin purjo i februari!

Ha en fin måndag.
Kramar från Eva-Mari