söndag 24 november 2019

Kransar,sommarkofta och Håkesgård....

Hej!
November skenar iväg.....
Bara en vecka tills Advent.
Jag har gjort några kransar av skogens material.
Igår blev det en utflykt....än så länge är det ju ingen halka på vägarna.
...och så blev min sommarkofta färdig i veckan,
Antingen för tidigt eller för sent......Men det kommer väl en ny sommar.


Stomme av en större grankvist.
Sen är det gran,tall och en.
Den kransen har jag gett bort.


En lite mindre krans med några nypon och ormbunksblad och skogens grönska.
Den hänger utanför dörren.


En kort stund i veckan sken solen.
Då blir det ljusterapi i verandan.


Här var min färdigstickade sommarkofta.
Garnet är bomull/lin.
Tyckte ett tag den var som ett ufo....men den blev ganska bra i sitt färdiga skick.
Tanken var att den skulle bli färdig till sommaren som gått,
men det blir nästa sommar istället.
Bra att vara ute i god tid.


Igår var jag på Håkesgård igen.
Jul där,men inte med tomtar och sånt.
Här är det mossa och granar och hyacinter och julrosor och.....
Allt är så smakfullt och stämningsfullt.


Utanför växthuset.


Inne i växthuset


Alpackor.


Damm


....och så gofika.....
Även en så tilltalande butik finns, med bara fina saker och blommor....
och så finns förstås trevliga människor.
Något lite fick följa mig hem förstås.
Det får jag visa en annan gång.

Ha det gott!
Margareta

3 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka fina kransar och vilken fin tröja!
Det stället verkar otroligt inspirerande, med mycket grönt från skogen.
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Dina kransar tilltalar mig i sin enkelhet. Så fina. Jag har varit på min första julmarknad idag, en pytteliten bymarknad men med genuint hantverk och trevliga människor. Ett litet hjärta lindat med grått fårskinn kunde jag inte motstå. Och så förstås traditionellt matbröd, "ärtbulla", en slags tunn siktkaka men ärtmjöl gräddad i vedeldad bakugn. Så god!
Bra att du har sommarkoftan klar så fort som tiden går!

Ha en fin sista novembervecka.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Vilken underbar kofta! Och kransarna! Kul att se bilder från Håkesgård också, ser ljuvligt ut!!!
Ha nu en mysig advent...
Kram Titti