söndag 10 november 2019

Hyacinter och julrosor....

Hej!
Då var det söndag igen....
Det snöade lite lätt på morgonen och
inatt hade det regnat bra.Det märktes på vår skogspromenad.
En av skogsvägarna var så blöt och kladdig.....
.....Stina var alldeles svart på ben och mage,när vi kom hem.
Torka,torka,torka.......

Med hjälpsamma händer har det bytts däck på bilen,rensats hängrännor,
och annat fix inför vintern,denna vecka.
Tacksam för hjälpen och så skönt när det är gjort!!!!


De första hyacinterna har flyttat in.
Ändå att tiden går så fort,så har jag väntat på dessa lökar.
Tycker nog de är som finast,så här i knopp.


Ett tips ,sa mig att Blomsterlandet hade julrosor för 10 kr.
De var förstås hängiga och såg allmänt lessna ut.
Jag köpte iallafall 2 st.
De fick vatten....och blev så fina....lite kärlek också förstås.
Nu står dom i växthuset,planterade i en plåtlåda.


På en av bladkaktusarna finns nu en röd blomma.
Den är riktigt stor och fin.


Jag har sytt nya gardiner till två fönster i köket.
Ser lite konstigt ut på bilden,men ganska bra i verkligheten.
Röd/linnefärg-randiga i lite kraftig bomull.


Jag har plockat granris i omgångar....
Tycker det blir fint att lägga på landen vid verandan.


....en promenad.....


Inte lätt att ta bilder i mörker.
Men det blev ganska fint med några stjärnor i ekfatet med smågranar.


Här var ett boktips.
Så lättläst och mitt i prick....
Rekommenderas!

Ha en fortsatt bra november!
Margareta

1 kommentar:

lisashus sa...

Vintern verkar vara på väg både här och där. Man hör om snöflingor som redan singlar ner. Just här har vi inte fått några ännu, men jag vet att de är på gång. Känns alltid lite osäkert såhär mitt emellan två årstider, innan det har liksom rättat till sej.
Ser att du har pyntat och gjort fint med både hyacinter och lysande stjärnor. Så fint det är med allt som lyser upp i mörkret nu.
Vilken vacker kaktusblomma du har!

Ha det gott i novembermörkret!
kram
Lisa