söndag 25 augusti 2019

Sensommar och Sofiero

Hej!
Augusti bjuder på finaste dagar.
Ska ju bli onödigt varmt ,men frånsett det,är det skönt nu.
Tiden går ju alldeles för fort bara....
...man vill så mycke,men....


Dagens morgonpromenad i lätt dimma.
Spindelvävsnät sågs så tydligt överallt.....
...nästan lite mystik....
Vackert!!


En dag i veckan ,då himlen var mörkt blå.


Snart är rosens tid förbi,men ännu finns nån blomma.


Igår var jag på Den stora trädgårdsfesten i Sofiero.
Vädret var strålande och allt annat också.


En stolsits med suckulenter och lite annat.


I glashuset höll Linda Schelin till.
Så vackra tavlor!
Så stämningsfullt med fin musik och all grönska utanför.
Här en stor solrostavla pågång.
Detta var verkligen njutbart.

Ha det så bra!
Margareta

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Kan det vara sant att det redan är den sista augustiveckan? Bonus att vi får njuta av den sista? värmen innan hösten kommer på riktigt. Vilken trevlig utflykt du varit på, skulle gärna sett Linda Schelin måla live! Såg hennes stora maffiga målningar på Trädgårdsmässan i Tällberg på försommaren.

Ha det gott!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Vilken härlig utflykt och jag kan tro att det var mycket att uppleva där.

En fin sensommar blev det och nästan outhärdligt varmt några dagar nu. Du har fortfarande mycket fint i din trädgård och jag hoppas själv på en blomning till hos mina rosor.
Önskar dej njutbara augustidagar!
Kram
Lisa

Unknown sa...

Hej Margareta,
Vilken härlig blogg du har och en så fin trädgård och hem! Jag är så glad för du besökte mig på Sofiero och att till jul en liten Honungsros flyttar hem till dig. Stor kram Linda

yanmaneee sa...

huaraches
bape hoodie
jordans
ultra boost
kd shoes
supreme hoodie
nike air max
hogan outlet
christian louboutin outlet
jordan shoes