söndag 12 maj 2019

Kastanjestaket...

Hej!
Lite fint vårregn och kastanjestaket är uppiggande.
Igår sådde jag lite fröer.
Jorden var så fin efter regnet vi fick i fredags.
Så klippte jag gräset för första gången iår.


Med bra hjälp,så har 10 meter kastanjestaket blivit uppsatt.
Det blir som lite inramning mot gärdet.


De nya odlingslådorna i plåt och staketet.


...en annan vinkel.
Jag har köpt staketet hos Klockaregårdens handelsträdgård.


Här blev det lite sådd igår.
Jag planterade ut bondbönorna också,som jag förodlat.

En god kompis i landet...


Till höger är det vitlök,som jag satte i höstas.
de små stråna till vänster är purjolök.


Äppelblom i trädgården.


En utslagen blomma på en ynklig Magnolia.


Dagens växthus.
Igår kväll,satte jag in en del lådor och krukor igen....
.....det hade faktiskt varit minusgrader inatt..
..så det var ju bra...
Lille Sven ligger på bordet och vaktar.
Han bor härinne på dagarna.


En dag i veckan blev det smörgåstårta.


Här var det söndagsfika vid köksbordet.
Goda ringar och fina pioner på bordet.

Ha det så bra !
Margareta



4 kommentarer:

Hanna sa...

Så fina bilder du bjuder på.

lisashus sa...

Du har det verkligen så fint! Kastanjestaketet - sååå snyggt!
Härligt med regn också, och lite mera önskar jag här.
Jag har också sått en del och klippt gräset igår för första gången i år. Hoppas nu att vi får en dräglig sommar med lagom regn och torka!

Vilken smarrig smörgåstårta och pioner på bordet, men det är säkert köpeblommor, men snart så.
Ha fortsatt sköna majdagar!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Tänk att du har fått ett kastanjestaket! De är så vackra. Nu verkar maj äntligen bestämma sig att återta sin roll, idag planterar jag ut mina växter som hittills fått trängas i köksfönstret på balkongen. Får täcka om det verkar bli nattfrost igen.
Du verkar ha fullt upp med alla odlingar överallt. Hur orkar du? Tur du kan styrka dig med smörgåstårta mellan varven! Om jag var Sven skulle jag också bo i ditt växthus.

Njut av din tillvaro.
Kramar från Eva-Mari

tashee sa...

visit the site p1p55m1t24 louis vuitton fake replica bags online uae replica bags hermes hermes replica handbags u3g02e1d68 replica bags from china free shipping this hyperlink i4y33h8k90 cheap designer bags replica replica bags hermes