söndag 7 april 2019

Blommor och grönt....

Hej!
April månad började med vackert vårväder.
Det är bara så att nu längtar jag efter vårregn......
Men blommorna kommer ändå, både från butik  och i trädgården.


En "ny" kruka är införskaffad. Lite större format.
Många penséer fick plats och en påsklilja i mitten.
En krans runt kanten.


Luktvioler bland stenarna.
Tycker om att den sprider sig.


En styvmorsviol har hittat upp i gruset.


Balkansippa.


Vitsippsruta växer i en rabatt.


Här var det luktärtor på gång.
Dom behöver snart toppas.
Skulle behöva skolas också. Men det brukar jag inte göra....


Tomaterna är däremot skolade. 
Dom står i verandan än så länge. 
Ska snart ut i växthuset.

Här var det Sven och påskliljor.

Ha det gott!
Margareta



3 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken fin liten Sven på påskbordet!
Ja, vilka härliga dagar vi har haft, med mycket sol, men jag säjer som du att vi behöver regn.
Så många ljuvliga vårblommor du visar och dina plantor ligger i startgroparna, men det ska visst blir riktigt kallt i veckan, så kanske bäst att vänta med utplanteringen.
Det kliar verkligen i vårfingrarna nu!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Så frodiga dina tomatplantor är.
Du har verkligen gröna fingrar!
Kram Karin

Solstrimmor sa...

Jag tittar ut på min balkong där det är helt kalt än. Om jag flyttar blicken ser jag stråket av snö som fortfarande ligger kvar i parken. Vi är allt långt efter i år! Men solen skiner och det är bara ett par minusgrader så visst är det vårlikt även här! Jag ser på dina bilder och suckar. Men snart är det vårblommor här också!

Ha det gott!
Kramar från Eva-Mari