söndag 17 mars 2019

Dubbel påsklilja...

Hej!
Våren kommer så sakteliga.
Ett par nätter har varit riktigt kalla.
Annars är det helt ok med vädret,tycker jag.
Bra att det regnar ibland,så grundvattnet fylls på.
Några fröer har kommit i jord i veckan.Förgrodd.
Luktärtor och tagetes.


Dubbel påsklilja i kruka i växthuset.
Den lyser upp!

Också i växthuset.
Korgen som stått där några veckor,blommar fint.
De kalla nätterna fick dessa blommor en filt över sig.


Inomhus blommar en viva.


De hemgjorda påskäggen har fått komma fram ur sin låda.
Det är ju sen påsk iår,men ägg kan man ha framme tidigt.


Streptocarpusen blommar i köksfönstret.

Ha en bra vecka!
Margareta

2 kommentarer:

lisashus sa...

Jag tänker som du - att det är bra frö grundvattnet, för oj, så det regnar idag. Åh, så ljuvligt med ditt växthus där du kan skynda på våren lite. Så härligt med alla vårblommorna som spirar.
Äggen ja, jag ska nog också börja titta i lådan med påsksaker här. Så fina dina ägg är och hemgjorda är finast.
Ha en fortsatt skön söndag!'
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Underbart vårlikt hos dig... i varje vrå! Vilka vackra påskliljor, dubbla, har aldrig sett sådana förr! Här snöar det för fullt och än är det långt till vår. Hör snöplogen på gatan utanför, suck. Men det är bara att gilla läget. Snart så...

Tack för dina fina peppande kommentarer hos mig. Jag har varit en usel bloggvän men nu så har lusten kommit tillbaka att läsa vännernas bloggar.

Må gott.
Kramar från Eva-Mari