söndag 17 februari 2019

De första penséerna och boktips och fynd....

Hej!
Nu har det varit vårlikt i luften flera dagar.
Bara lite snö kvar i de stora snöhögarna.
Det blir säkert mer vinter,men lite påminnelse om att våren snart är här,skadar inte.


De första penséerna.står i växthuset.
Kanske dom klarar sig om jag höljer vid sträng kyla.
Iallafall så piggar dom upp mig nu.


Några vårlökar utanför dörren.
Lätt att lyfta in.


Blåbärsris i all sin enkelhet är fint.


Tulpaner på köksbordet.
Dessa slog ut och visade all sin prakt.


Jag köpte Eva-Maris bok innan jul,men har sparat den tills nu.
Den rekommenderas !!!
Så lättläst och trevlig...en riktigt feelgood.
Vill du köpa den så gå in på bloggen Solstrimmor.


En titt in på Erikshjälpen igår,resulterade i en lerkruka med hål.25 kr.
Jag vet inte vad den är ämnad till.
Den är glaserad inuti.
Jag tänkte mig kanske förvara lök....el kan man ju ha den ute med en växt....
Är det någon som vet???

Ha det så bra!
Margareta

2 kommentarer:

lisashus sa...

Så härligt med penséer och jag ser att snön försvunnit hos dej också! Riktiga vårkänslor i mildvädret.
Vilka vackra tulpaner, utslagna och allt - det är lyx för mej.
Härlig kruka du hittade och så perfekt för lökförvaring.
Ja, så fint hon skriver Eva-Mari. Jag har också läst boken, och man vill bara ha mera av hennes feelgood-böcker!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Man får verkligen vårkänslor. Penséer är väldigt tåliga vad det gäller kyla. Glömde själv ett gäng ute en vår. På natten var det 10 minus, och penséerna var stelfrusna på morgonen. ☹️ Till min stora förvåning så var det som vanligt när de tinade, var inte alls påverkade av den frostiga behandligen.