söndag 23 december 2018

Fjärde söndagen i advent.....

Hej!
Då var alla ljusen tända i adventsljusstaken.
En vecka går fort.....
Imorgon är det julafton.
Skinkan står just nu i ugnen för griljering....sen är det jul


På köksbordet idag.
Julros i lerkruka är så fint.
Kaffe i finaste muggen med guldbokstäver JUL.


Julrosorna ute. Detta var igår.
Jag la på lite granris efter fotot.
Det såg lite kallt ut...jag tror dom gillade att få ett litet skyddande täcke.


Innan i veckan träffade jag på Josef och Maria på sin väg till stallet.
Hoppas dom hinner dit i tid.


Här är bordet dukat för en liten julbjudning en dag som gått.


Mina pelargoner är ju på vintervila i lagårn.
Det finns fortfarande nån fin blomma kvar.
Denna söta rosavita fick komma med in.


Här är julrosen i lerkrukan på tillfälligt besök i köksfarstun.
Den passade där vid den gamla spegeln och zinkspannen.


Utanför ingången.
Gamla träkärl med granris och en lykta som tänds på kvällarna.


På andra sidan dörrarna står en gammal stol.
På den fick hyacinter och tulpaner sin plats.
Dessa blommor hade gjort sitt inne,men hade lite fägring kvar.
Dom är frusna nu,men fina i detta tillstånd också.

Jag önskar Er alla
EN RIKTIGT GOD OCH FRIDSAM JUL!

♥♥♥♥♥♥♥♥

Margareta

3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Stor julkram till er i ert juliga hus!

Eva-Mari

lisashus sa...

En god och fridfull jul önskar jag dej i allt ditt fina!
Julkram från
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Så julmysigt du har det! Ha nu en fortsatt fin julhelg och vecka...
Kram från Titti