söndag 25 november 2018

Jag har börjat lite....och så var det Håkesgård

Hej!
Söndagskväll igen.
Snart är det advent och julmånad.

Ett stort TACK till er som skriver snälla kommentarer här
och mail och uppmuntrande ord i affären.....Tack!!

Hade tänkt att det skulle vara fint med en stjärna i altandörren vid köket.
Jag tittade i elbutiken och där hängde den.
Det var den sista de hade,så det var bäst att inte tveka.
Utan köpa.


Väl hemma ,så provades stjärnan.
Det föll väl ut,så nu hänger den nog där till lillajul.


En liten dikesgran står i ett  hörn i köket.


Ute har julrosorna börjat titta upp.
Undrar bara om dom klarar sig inatt.Många minusgrader.


En julros skiftade i lila.


Syns inte så väl,men granris är lagt på landen
och små granar,satta i zinkspannar,står på var sida om verandans dörrar.


Idag blev det en utflykt till Håkesgård i Halland.
Där var det jul.

Granar i fina zinkspannar,som man kunde köpa eller bara inspireras av.


..utanför växthuset..


Alpackor var på besök.


....så söta och med pälsmössan på.....


Fina arrangemang överallt 


Stora gamla kärl pyntade


En amaryllis planterad i charmig zinkspann.
Gissa vem som köpte den.....
Jag.

Ha det så bra denna sista novembervecka!
Margareta



2 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken jättefin och passande stjärna! Den är verkligen vacker! Kul när man hittar något som man gillar. Själv har jag satt upp både stjärnor och ljusstakar idag - så härligt när det är så mörkt ute.

Vilken inspirerande utflykt och så läcker de har arrangerat granriset.
Ditt hus är ju som ett julpynt i sej - så vackert och tacksamt att pynta!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Det var en ståtlig stjärna du hittat som passar utmärkt där. Jag har hämtat ner mina adventssaker från vinden men försöker hålla mig ett tag till. Fint och städat med granriset på landen. Du bor mitt i ett jullandskap... bara snön fattas! Med vad är lillajul?

Vilken fin julmarknad du varit på och jag är inte ett dugg förvånad att du föll för amaryllisen i zinkkrukan! Blir nog ingen julmarknad för mig, mitt knä klarar inte att gå längre sträckor. Men snart ska det åtgärdas!

Avundas dig dina julrosor...

Ha en fin dag!