söndag 2 april 2017

April har börjat...

Hej!
Då har vårmånaden April gjort sitt intåg.
Vårvärmen har vi också fått känna av.
Vilken fin tid som ligger framför,när man tänker på naturen....
Jag har varit ute i trädgården lite...och fått bort det grövsta av det som ska bort.
...sen är det ju bra att en del visset,både löv och annat,får vara kvar på jorden,
även om det blåser omkring en del....Det gör inget.


På köksbordet,en bukett rosor,som har samma färg som på burken.
....och så de första små tussilagon ....


...rosorna är nästan för perfekta..


Utanför det stora växthuset,står ett miniväxthus i järn och glas.
Där har jag några krukor.
Den vita är balkansippa,som blommat länge.
Pärlhyacinten är en stor modell med breda blad.


Jag gillar pärlhyacinter i alla modeller.


Min odling av luktärtor....
...undrar hur det kommer att gå???


Den mörka julrosen,har ganska många blommor iår.
Den står vid sidan om en blåbärsbuske och så har den haft granriskvist till skydd.


vackra blommor..


...och så hittade jag påskliljor från förra året..


krokus och julrosor lite här och var i trädgården


..på baksidan av växthuset kommer ramslök...
..får växa till sig lite innan jag använder den.

...även ett litet bestånd av vildlök/skogslök...
Jag vet inte om det är samma som kajp?
Jag gillar den iallafall.

...och här var det köpekål..
Flower sprouts.
Den är både god och vacker.
Det blir dagens grönsak till middag.
För övrigt blir det Allans japanska kotletter och klyftpotatis.

....som små rosor...

Ha en fin vårvecka! 
Margareta

2 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka härliga vårbilder du visar! Så härligt det är nu och så skönt att april börjar så fint!
Rosorna i burken är verkligen superfina, och vilken matchning i färgerna!

Du verkar göra lite som jag, jobbar i trädgården och städar lite lagom! Löven bryr jag mej inte så mycket om heller, det är ju gödning.

Ha en fortsatt skön söndagskväll!
kram
Lisa

Erikslundsliv sa...

Oj, vad det blommar hos dig! Så vårigt och fint. Här är det mest brunt med en och annan snödroppe i gräsmattan än så länge.
Ha det gott!
Kram, Ann