söndag 28 februari 2016

Låtsa att det är vår...

Hej!
Sista dagarna i februari...
Det mesta av vintern är förbi och det känns bra,tycker jag.
Så skönt att dagarna blir ljusare.

Vi hade födelsedag i huset för ett par dagar sedan
och då blev det lite vårtema på dukningen.

Små skålar med vår.
Lite björkris och ägg som dekoration


Rosa prinsesstårta som jag knåpat ihop.


Efter den kvällen har vårplantorna fått komma ut i verandan.
Där kan man förlänga livet lite på dom.
Australiensisk viol.

Iris.
Pelargoner i fönstret.
De pelargonerna jag har i lagårn,har jag inte planterat om ännu.
Det får bli när vi kommer in i mars.


Här kämpar chilin.
Den får jag snart skola om.

Ha ett bra slut på februari och en god början på mars!
Margareta

2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Visst är det härliga tider och snart behöver vi inte låtsas längre! Ett trevligt och vårlikt kalas minsann:)

Ha en solig söndag!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Vilken härlig vårdukning och så otroligt skönt med din användbara veranda där du kan ställa ut växterna för lite längre liv!
Tänk, att den violen redan finns! Den brukar jag ha - plantera om den i hängampel och den brukar växa och slingra sej otroligt!

Åh, en iris har du också! Nu längtar man verkligen efter vårblommorna, och att kunna plantera i utekrukorna, men det verkar vara alldeles för tidigt ännu, så jättekallt på nätterna fortfarande och dagstemperaturen är också i lägsta laget!
Ha en härlig söndagskväll!
kram
Lisa