söndag 14 februari 2016

Alla hjärtans dag♥♥♥

Hej!
Då är vi mitt i februari och det är 
alla hjärtans dag
♥♥♥

Ett hjärta som jag gjort för flera år sedan.
Ståltrådsstomme som jag lindat med tyg.
Sen sytt på gamla fina knappar.
Hjärtat hänger alltid på en krok......
Äggen har jag pysslat till nu.
Frigolitägg som jag klätt med rivet gammalt bokpapper och
sedan klistrat på violer i papper.(Det går ju snart till påsk också)
Materialet har jag köpt från fina Idemakeriet.


Inga hjärtan men öron...
Jag har plockat bort elefantöronbarn från moderplantan.


Fina små plantor på gång..



Blomsterlönn i söderfönstret.
Detta tror jag är den jag sådde för två år sedan.

Även en vit som blommar från samma sådd.


En vacker dag gjorde vi kålpudding.
Bra att göra lite mer,när man ändå är igång.
Jag kunde faktiskt plocka timjan ute i landet,som smaksättning på färsen.Gott♥
♥Husmanskost♥

Mitt klappar för blommor och vårblommor i synnerhet.
Titta här vad jag hittade på Blomsterlandet i veckan.
♥Minipenseer♥
Jag tror inte jag tänkte just då, på att det är ordentligt kallt på nätterna.
Några plantor fick följa med hem och dom mår bra i glasverandan.
Kan inte hjälpas om dom förväxer .....dom är fina så länge dom varar.


Margareta

7 kommentarer:

Helena sa...

Så fint hjärta du gjort och underbara blommor. Roligt när man kan få dem att föröka sig. Ha en riktigt fin Alla hjärtans dag! Kram

lisashus sa...

Åh, du har redan hittat penséer! Vilken lycka!
Du är verkligen en "blomsterflicka"! Du har alltid så mycket fint i växtväg som du visar! Blomsterlönnen är helt underbar och "öronen" också, med sina runda blad!
Det hjärtat är så fint med alla knapparna och de första påskäggen i år! Tror jag snart tar fram några också!
Ha en fin fortsättning på hjärtansdagen!
kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Penséerna är underbara, vilken lycka du har som kan använda din glasveranda! Och jag har ju sagt det förut, du har illgröna fingrar... för både blommor och pyssel... och kålpuddingar:)

Hjärtekramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Så fint hjärta! Åh kålpudding är ju för gott, tack för det middagstipset...
Ja himmel vad jag längtar efter penséer nu, får ge mig till tåls lite :)
Ha en fin Alla hjärtans dag!
Kram från Titti

Snäckskalsdalen. sa...

Så mycket kreativitet! Kålpudding som är så gott! Jag blev alldeles sugen nu! Blomsterlönn är så fint och dom har så spröda fina blomblad och färgerna är ljuvliga, kanske borde ut och skaffa mig någon sådan. Ditt hjärta var sinnebilden av ett fint hjärta, så pyssligt!
Agneta kram

Maggan sa...

Vilket fint hjärta du har gjort det ger mig inspiration att göra ett likadant.Kålpudding det brukar även jag göra och det är verkligen en god maträtt.Roligt även att se lite vårblommor.Önskar Dig en fin dag/Margareta

G:a Affären sa...

Både hjärtat och äggen är så fina, kul att du gjort dem helt själv också!
Blomsterlönn är en favorit här hemma men jag har, som vanligt,
tagit kål på dem. Det är sällan jag ser den vita varianten, den är vacker.
Kålpudding var det evigheter sedan jag åt, så dumt då det är så gott!
Ja, äntligen börjar penséetider!

Kramar /Cia