söndag 20 september 2015

Lite mer höst....

Hej!
Ja, tiden går lika fort,vilken årstid det än är....
En vecka har visst sju dagar,men det känns inte så.
Lite mer höst blir det allt eftersom...

För ett par dagar sedan tog vi upp potatisen.
Det blev bra skörd.
Så värdefullt med ekologiska knölar.

Vildvinet,vid uteplatsen, har antagit den röda färgen.


Här har jag fått hjälp med att gräva upp en urgammal vinbärsbuske.
Och då passar jag på att göra om landet lite.
Har lagt några torvblock,som stödkant,och fyllt på med ny jord.
Gången, har jag "grusat" med tallbarr.
En ny vinbärsbuske är inköpt.Vita bär.Ska planteras imorgon,kanske.

Våra buskar med Amerikanska blåbär är sena.
Men nu börjar dom mogna.
Jättegoda bär....som godis.

Kokardblommor i köksträdgården


..och purjolök..


..och Dahlior...


...och vid rosenbågen blommar Penny Lane.


Idag har vi gått långa skogsrundor i det vackra vädret.
Vi hittade årets största kantarell.
Även någon fin Karl-Johan.
Skogen bjuder på mycket under hösten.

Önskar Er alla en ny fin vecka!
Margareta

4 kommentarer:

lisashus sa...

Härliga tider med potatisskörd och annat höstligt! Ja, tiden bara springer iväg och man märker det mest på att dagarna blir kortare och kortare! Det är väl det tristaste, detta med mörkret!
Härligt också att få lite ordning på buskar och annat! Tänk, att ni har så fina blåbär! Själv har jag misslyckats helt med min blåbärsbuske - har ju bara en, men får nog skaffa minst en till om det ska lyckas, men å andra sidan så bor jag ju nästan i blåbärsskogen och det är ju inte illa!
Ha en fin veckostart imorron!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Jag har alltid älskat att plocka potatis! Nu har det varit hanterbara land, men ändå. Lukten av jord och höstfriskheten, ja, det kan jag sakna. Och så den egna goda potatisen förstås!

Ha det skönt bland dina ännu så fina blommor.
Kramar från Eva-Mari

Helena sa...

Vackra fotografier från din trädgård. Så härligt med egna potatisar. :-)

HWIT BLOGG sa...

Sköna höstbilder du visar...ser så härligt ut där du bor!
Snart helg igen, skönt!
Kram,
Titti