söndag 23 augusti 2015

Blåbär och lingon och en massa annat.....

Hej!
Augusti är en härlig månad.
...och detta vackra väder som vi haft nu..
...sen tänker jag på allt som är skördeklart..

Jag delade en bild på Facebook häromdagen,och deltog då i en utlottning.
..och just jag vann ..
Vinsten var att få plocka ett kg amerikanska blåbär på Vadets gård.

Igår förmiddag var jag där och fixade min vinst.
Det är en fröjd att se dessa långa rader med buskar som dignar av bär.
Så lätta och roliga att plocka.
Tänk...solvarma stora blåbär...

Sen finns det mycket annat också att köpa på gården.
Jättefina ekologiskt odlade grönsaker och blommor.
...och lammskinn...

Man får ju lov att fira,när man vunnit...
Givetvis blev det en blåbärstårta till eftermiddagskaffet.

GOTT!! 

Linet börjar att få kapslar nu.
jag har bundit en krans...
...ska göra någon mer,är tanken...

Linkapslar i grön nyans som sen övergår i guldgult.
Förra året missade jag det gröna stadiet,så de blev ganska bruna,
men det var fint också.

En dag var jag ute i skogen och plockade lingon...
...eller öste med repan...
Jag har aldrig sett så mycke lingon på en gång.
Det blev flera spannar .....gick inte att sluta..

Nu ska jag ut och plocka Mangold...

Ha det gott!
Margareta


9 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Oj, vad du skördar och grattis till en sån fin och blå vinst! En linkrans skulle jag gärna göra men här har jag inte sett en enda odling. Gillar lin, både med och utan blommor.

Tårta igen... kan man tänka sig:)
Önskar dig en ny fin vecka!
Kramar från Eva-Mari

Helena sa...

Grattis till vinsten! Blåbärstårtan ser så fantastiskt god ut. Vackert med de blå bären mot den vita grädden. Fin söndag till dig!/Kram

lisashus sa...

Vilken härlig vinst! Grattis! Det måste vara speciellt att plocka dessa stora och vackra blåbär! Vilken lycka att sen kunna göra en god tårta, för den ser riktigt smaskig ut!
Sen skördar du lin! Åh, så längesen det var som jag hade lin, och jag tog dem precis i det skicka som du visar nu. Så vackra kransar det blir!

Ja, augusti har då verkligen levererat ett helt ljuvligt väder och man har njutit i stora mått!
Tänk, att du hittade så mycket lingon! Det verkar vara bra skörd på det mesta i år.
Önskar dej en fin och skön vecka, tyvärr får vi väl inte behålla det somriga vädret, men det kanske blir solglimtar ändå..!
Kram
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, det var en bra vinst.
Och vilken vacker tårta du bakade,
du är så bra på och garnera snyggt.
Kramar/AM

HWIT BLOGG sa...

Grattis! Så kul! Ja vilken härlig månad det har varit...varmt, soligt och nu all denna skörd av bär, jag njuter!
Varm kram till dig,
Titti

G:a Affären sa...

Grattis till den vinsten!
Så fint att dekorera med och de är mycket större blåbär, eller hur?
Kul att du hittade mycket lingon också, jag tror inte de är riktigt mogna här. Och så drar jag mig för att gå ut i skogen, man har sett både björn och vargar här i närheten.
Din krans blir så vacker, lin är fint både grönt och gyllengult!

Kramar /Cia

yanmaneee sa...

adidas ultra
timberland
retro jordans
balenciaga
yeezy boost 500
air max 270
coach handbags
golden goose sneakers
nike huarache
hermes online

Unknown sa...

best replica ysl bags replica bags online shopping india replica bags vancouver

mctysle sa...

Discover More go now check visit Visit This Link designer replica luggage