tisdag 23 juni 2015

Trädgårdsvandring....

Hej!
Det regnar och skiner upp..
..det växer.
Minst en runda i trädgården varje dag.
Här hade jag kameran med:

Prästkragar lite varstans

..bakom huset..

..lite köksträdgård..
...det är så fint när sallad och spenat och dill kommer i rader...

 
..växthuset i bakgrunden..

..linnean blommar på väg ner till trädgården..


..rabatt med akleja och i bakgrunden Finlands vita ros

..en Kanadensisk ros.
Rosa knoppar och sedan vita blommor

..akleja och prästkragar..

prästkragar i gräset...

..långrabatten längst ner i trädgården..

Finlands vita ros

..glasverandan med en rabatt på var sida..
...och de stora lönnarna...

Det är frodigt och vackert nu.
Var så glad att jag hann klippa gräset på förmiddan idag ,innan regnet.
Gräset blir fort för långt...

Margareta



5 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken underbar trädgård du har! Vilken fröjd att få möta den varje dag!
Någon riktig sommarvärme har vi väl inte haft, men växtligheten verkar ju gilla vädret! Oj, så det växer överallt!
En drömträdgård har du! Antar att du njuter varje dag!
Vi fortsätter att hoppas på värme och sol!
Kramar
Lisa

Helena sa...

Vilken underbar trädgård!!! Så härligt det måste att gå omkring där och njuta av alla växter. Nu hoppas vi att ni får lite av finvädret som har börjat infinna sig här i norra landsänden. :-)

G:a Affären sa...

Men jag säger som de två ovan, helt underbart! Och jag är så glad att det går att förstora upp bilderna då det är så mycket att se i din trädgård. Sedan gillar jag också alla stenarna, krukorna och allt det andra och förstås växthuset som är en dröm!

Kramar /Cia

HWIT BLOGG sa...

Din trädgård är MAGISK....helt underbar!
Sommarkram,
Titti

Solstrimmor sa...

Så underbart vackert du bor! Jag tycker du ska gå rundan flera gånger om dan:) Njut nu!

Ha det så gott!
Sommarkramar från Eva-Mari