måndag 27 april 2015

Pelargoner och nässlor...

Hej!
Nu har jag fått fler vänner i växthuset.
Pelargonsticklingar är det.
Tänk att man kan skicka även detta genom hela vårt avlånga land.
Genom en bloggvän fick jag tips om Sävar frö och plant.
Jättefina rotade sticklingar
Nu gäller det bara att sköta dom väl.

Olika sorter:
Mrs Parker,Tant Hanna ,Meadowside Fancy,Elnaryds Romance,Lavender Lad,
First Love.....
Ja ,fina namn har dom också

T.h syns ett fint ex av Mrs Parker.
Mina hade inte klarat vintern så bra. ..kanske en kommer sig.
Men detta är en riktig favorit.

Man kan ju inte leva av pelargoner allena...
Idag plockade jag nässlor till dagens soppa.
Det var så gott med ägghalvor till.
Inte behöver man ge sig iväg långt heller för att plocka denna växt.
Den finns i trädgården på sina ställen.
och så nyttigt ,sägs det ju vara..

Ha det så bra i vårens ljuva tid
Margareta

5 kommentarer:

Jennys Vita Villervalla sa...

Såå fint hos dig!
Ha en härlig vecka!
Kram
Jenny

lisashus sa...

Oj, så många spännande pelargoner du har och vilka poetiska namn de har!
Ja, så fantastiskt att kunna skicka sticklingar med posten! Att det bara fungerar!

Nässlor är ju en vitaminkick så här års och jag kan tro att det smakade med ett ägg till! Mera vår än så kan man väl inte ha!
Ha en fortsatt skön tisdag!
(Här blir det torpet idag och gräsklippning)
Kram
LIsa

Helena sa...

Jag blir så glad när jag ser dina pelargoner. Kul att du fick tag på Lavender Lad - den är så fin. En av mina favoriter. Kram

yanmaneee sa...

golden goose outlet
kyrie 4 shoes
kd 11
coach outlet sale
zx flux
supreme clothing
jordan 12
mbt shoes
converse outlet
nike shoes

loughna sa...

recommended you read dog dildo,sex toys,cheap sex toys,sex chair,horse dildo,male masturbator,wholesale sex toys,wholesale sex toys,sex chair click