lördag 14 mars 2015

Ramslök och....

Hej!
Dessa fina soliga dagar....härligt...
Vindarna är lite kyliga ibland,men det är ju bara mitten av mars,
och så vårlikt ändå.

Titta här vilken fin ramslök.
Den köpte jag på Gårdsbutiken i stan.
Planterade den i en fin kruka och då blev den ju ännu grannare.
Ska plantera ut den sedan...vore ju roligt om den ville växa på riktigt .
Jag har använt den både i potatisgratäng och soppa...en god smaksättare.

En doftpelargon på tillväxt.
Står på en pall tillsammans med den fina korgen.

Så härligt med ljuset

I verandan...

...en del skulle nog skolas om snart.....

apelsiner,lyser som solar...
vi använder verandan som lite skafferi också.
Kallt på golvet och svalt nattetid i hela rummet.

Stina fina....

...hon ligger gärna här i verandan♥♥

Ha det så bra!
Margareta

4 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, kan man köpa ramslök på kruka?
Så smart att kunna plantera ut den sen.
Jodå, den är säkert användbar. På Gotland åt jag en gång soppa på ramslök - så himla gott det också! Hoppas att det lyckas för dej med utplanteringen.
Så mycket du har sått. Själv har jag inte hunnit ännu, har fullt upp med trädgårdsstädningen på torpet.

Ja, så härligt det är nu med ljuset och solen!
Önskar dej en fortsatt skön helg!
Kram
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stina är jättesöt, alltid roligt och se bilder på henne. Och så det växer på din veranda, ramslök i kruka var nytt.
Kramar/AM

Solstrimmor sa...

Ser så roligt ut med alla sådder! I år försår jag nog bara Svartöga, allt det andra får plantskolan sköta:) Jag förstår fina Stina... vem skulle inte vilja ligga där?

Vårkramar från Eva-Mari som gillar ramslök!

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, ramslök, jag har inte hittat det, jag vill också ha! Måste ut och leta lite mer aktivt. Det är ju så gott.
Och din Stina så fin hon är! Vår Golden var lika silkeslen och fin i pälsen innan hon kastrerades.....vi har två veterinärer i familjen och båda hävdade att vi skulle kastrera vår och efter det fick hon päls som en isbjörn. Men vi tycker om henne ändå!!!!
Agneta kram