söndag 4 januari 2015

Fönsterfynd

Hej!
Vilken solig vacker söndag.....
Lite kallt i motvind,men annars har promenaderna idag varit angenäma.
Igår var jag på Erikshjälpen igen.
Skulle bara titta.....
..men så fanns där ett gammalt fönster...
...snabbt tog jag det under armen,så ingen annan kom till..
Gammalt blåst glas och spröjsen i pärlgrått....
Jaha, då blev det som en extraprydnad i fönstret härhemma.
kanske får det flytta ut till växthuset sen...

..krysspröjs..

..blomsterlönnen kämpar på..
ska väl snart klippa ner den inför våren.

...jag tycker den är så gammeldags fin..
...ska prova iår,att sätta någon planta ute i kruka.

Ha det bra!
Margareta

4 kommentarer:

Anneli sa...

Då hade du tur som hittade ett sådant vackert fönster.
Tycker det passar utmärkt där det står nu .............

Blomsterlönn har jag faktiskt aldrig hört talas om, så lite kan jag.
Fint den är...........

En god fortsättning till dig, så hoppas jag vi hörs även detta år,
kram Anneli

lisashus sa...

Åh, vilket fynd och så välbevarat det ser ut dessutom! Ursnyggt!

Din blomsterlönn är ljuvlig och blommar gör den också!

En underbar dag här också, med klarblå himmel och sol, men riktigt kallt i vinden!
Önskar dej en fin trettonhelg!
Kram
Lisa

Loppisälskare sa...

Oj, ett så vackert fönster är inte ofta man ser på loppis, du hade allt tur du. Så vackert med blomsterlönnen. Minns att min mor brukade ha denna blomma.
/ RosMarie

Fågel Blå sa...

Åhhh vilket fint fönster super!
Önskar dej en fin Trettondagsafton
Kramar Kathrine