söndag 30 november 2014

Första söndagen i ADVENT

Hej!
Nu är det adventstid.....
Det har varit en ljus dag med ,tidvis ,solsken.

 Det första ljuset är tänt.
Ljusstaken är en gammal sockerkaksform.
Grönmossa och några paradisäpple och en lärkkvist...
Ljuslyktan är från Lustfyllt

Ikväll har jag klätt en stjärna med mjuken.
Den får hänga i kökets dörr....tror jag

Adventsgran i hallen.

...ett ljus tänt...

...sen köpte jag ett par pinjekottar på Gårdsbutiken i Vmo...
Spännande att se om dom öppnar sig...
...så kanske ,det går att pilla ut någon pinjenöt.
Iallafall är dom fina som pynt,
här med en lummerkrans.

Ha det så bra!
Margareta


5 kommentarer:

vadmalen sa...

Fint med pinjekotten och

lisashus sa...

En riktigt genuin julstämning hos dej! Så fint du har det! Vad kan väl vara bättre än en sockerkaksform som adventsstake! Superfint!
Ha en fin start på december!
Kram
Lisa

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhh så fina bilder, mysigt med Decembermånad, jag älskar också att pynta och göra det mysigt!
Fin Vecka till dej
Kram Kathrine

Linda Dynesius sa...

Ursäkta att jag kommenterar ett gammalt inlägg, men hur har du fäst ljusen? Tack

Linda Dynesius sa...

Ursäkta att jag kommenterar ett gammalt inlägg, men hur har du fäst ljusen? Tack