lördag 3 maj 2014

En fin utflyktsdag.....

Hej!
Dagen började med frost,men solen sken och värmde upp.
Jag och B åkte iväg ganska tidigt.
Den årliga loppisen hos Marie i Hjo,var första målet.
Själva resan var också en upplevelse,med alla fina blommande körsbärsträd och hägg mm.
Så var vi förstås i Maries butik Vita Ranunkler vid torget i Hjo också.
Tråkigt nog tog jag inte fram kameran...var så upptagen att titta......
men lite smått fick följa med hem och det finns på bild nu:

handduk,zinkkrukor,stop och viol...


jag gillar mönstret så mycke på handduken,köpte en röd i vintras
Tänk så fint att plantera lite små växter i de gamla zinkkrukorna....
den rosa ljuslyktan är också ny för dagen(Tine K).
Fina plantor såldes också på loppisen...dom får jag visa en annan dag.


Lilla Stina är glad när alla är hemma.

Vi  tillbringade sen eftermiddagen på Lustfyllt i Munkaskog.
Trevligt,mysigt,gott både för kropp och själ......
...lite bilder därifrån kommer oxå en annan dag.

Jag trivs bäst hemma,men en sån här utflykt ger så mycke inspiration och glädje ,
den sätter spår......
det jag inte har fångat på bild har jag inom mig.....
bl.a möte med vänner.....

Margareta

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Margareta. Kul att träffas igen. Alltid lika roligt och stort tack. Ha en fortsatt skön helg. Kram Ann Sofie.

lisashus sa...

Vilken härlig dag du har haft! Inspirerande utflykter är alltid kul och dina besökta ställen kan jag tänka mej var värda sina besök! En dag kanske jag tar mej en tur till Lustfyllt också! Vilken jättesöt handduk!
Kram
Lisa

Loppisälskare sa...

Var i Hjo förra helgen och tänkte då fika på underbara Munkaskog men då var det inte öppet tyvärr. Nåja, jag har inte så långt dit så det blir fler tillfällen. Fina fynd du har fått med dig hem.
/RosMarie

Fågel Blå sa...

Hej!
Ser ut som ni haft en underbar utflyktsdag, men borta bra men hemma bäst som det sägs!
Och Stina verkar glad att återses!
Tusen tack för kommentaren om reportaget på min blogg, blir så glad skall du veta!
Önskar dej en fin Söndag
Kramar Kathrine

Marie sa...

Var så roligt att se er i lördags. Tyvärr hinner man ju inte prata så mycket som man skulle vilja. Kul att se att du hittade lite smått och gott. Mailar över lite loppistips under veckan.

Kram Marie