söndag 8 december 2013

Vitt och rött

Hej!
Ja,nu är det vitt,vitt.....
En dag,tidigare i veckan,innan snön, förevigade jag vår kaktus.


......den har vita blommor med ett stänk av rött i mitten.
Det är roligt att se dom knoppas och slå ut med dessa vackra blommor.

 Samma dag var jag också ute och plockade rosensallad.
Små fina röda salladshuvud, i mitten, av de nästan  nervissnade plantorna.
Man blir nästan förvånad att hitta dessa i december.

Hela härligheten......
Även persiljan kommer från köksträdgården.

Men nu är allt därute täckt med ett tjockt lager snö.....
men det kanske inte blir så långvarigt....

Ha det bra!
Margareta


5 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Vilken kaktus! Mina har bestämt sig för att vara påskkaktusar i år. Rosensallad har jag aldrig ätit, den ser så god ut, tänk att du plockat in den nu i december!

Kramar från Eva-Mari

vita drömmar och svarta tassar sa...

Hej Margareta!

Längtade verkligen efter en mysig julmarknad och tänk att jag missade helt lustfyllt och alla andra mysiga.Herresta va jag me det va inte så mysigt..så fina bilder du visar röda sallads blad så vackra..
Ha en fin vecka
kram wivi♥

yanmaneee sa...

yeezy shoes
converse outlet
supreme hoodie
air force 1
golden goose sneakers
louboutin shoes
fila shoes
christian louboutin outlet
jordans
curry 6 shoes

nasash sa...

best replica bags online g87 n8x37z3b91 bags replica ysl c87 c8u84q9f66 7a replica bags wholesale h85 m9i49b4h41

Unknown sa...

high quality replica bags o71 i1y09n1y68 bag replica high quality w46 g1b07l8z86 replica bags buy online o80 t4n10f4g82