tisdag 29 oktober 2013

Grenar och kvistar och...

Hej!
Stormen blev inte så farlig, som vi befarade här.
Det blåste rejält.....
Lagårdtaket låg,som väl var, kvar på plats och lönnarna står där dom ska.
Väldigt mycke grenar hade dock blåst ner.
Så det blev att plocka och räfsa.....


Här är en sorts kvistar.
Passionsfrukt som jag klippte in lite, för några veckor sedan,
när vi ställde in plantan till vintervila i lagårn.
Dom gröna rankorna är fortfarande lika fina.

Jag tror faktiskt dom har växt lite på längden.

Här är ett par rankor i den gamla tvättkannan.


Här en del av dagens grenar.
Stina blev så lycklig när hon kom ut idag.
Leka med grenar är bland det roligaste som finns.....
det blir som levande pinnar.

Margareta

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så skönt att stormen bedarrade.
Men roligt förstås för Stina med pinnarna :)

Å bara så jättevackert där på byrån med rankorna, ja hela det fotot är sådär gammaldagsvarmtljuuuvligt <3

Kramen från Eva

lisashus sa...

Så skönt att inte stormen blev så häftig hos er! Jag har ju förstått att ni blivit drabbade tidigare!

Här var också ganska lugnt, tack och lov!

Vilka vackra gröna kvistar - så dekorativa!

Jag kan tro att du får lite hjälp av Stina med pinnarna! :)

Tack för hälsningen på min blogg!
Kram
Lisa

Lotion sa...

Riktigt snygg lampa!