måndag 15 juli 2013

Minnen från slöjdmässan i Hjo

Hej!
Idag har det blåst halv storm.Inget favoritväder precis.
Men heller inget man kan göra något åt.Skönt...
Inomhus är det lugn och ro....


Ett gammalt fönster med kycklingnät och tovad konst.... 
Detta köpte vi på slöjdmässan i Hjo.
Det var Pilens Hantverk från Falkenberg som tillverkat den fina  tavlan.
Charmigt med de gamla krokarna som hänger kvar...

Den hänger nu vid gamla dörren
 som står lutad mot väggen i vardagsrummet.

Och så en glesflätad korg i pil...
Kommer från Danmark.
Tänkte ha lite lök i den.Rödlök vore väl fint....

Korgen var som gjord för den lilla knoppbrädan

Annars har vi plockat röda vinbär och gjort gele idag.
Klippt lite gräs,bakat Ernsts knäckebröd,sytt upp byxor....
Vilat middag....

Ha det så bra!
Margareta








4 kommentarer:

EM sa...

Ljuvliga dagar, alltså...
Tavlan/fönstret är jättefint. Tovning är en grej som jag höll på med lite förr, men har liksom kommit av mig. Det var lättare när man kunde stå ute o "blaska" när man våt-tovade. Man får hålla på med lite mindre och lättare grejor nu när man bor i lägenhet. Men jag håller fortfarande på att packa upp kartonger...Kunde ju inte göra mig av med allt gammalt, så nu är här snart fullt. Jag som tänkte mig luft och ljus,,, ja det är ljust och luftigt men fullt av prylar, hihi...
kram EM

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh den var fin, passar så bra där på väggen,
Låter som en mysig tur till Hjo,
Hoppas du har det fint, önskar dej en fin Kväll, och tack för din goa kommentar.
Kramar Kathrine

Unknown sa...

Vad roligt att snubbla in till dig. Så vackert du bor! Var i Småland bor du? Jag bor åt Ljungbyhållet .
Jag gillar med hantverk, skulle gärna besöka Hjo någon gång, verkar mysigt. Håller själv på med ljustillverkning och har denna sommaren mina ljus till försäljning på Huseby bruk.
Ha en bra dag
//bara Anna
Annacecar.blogspot.com

Elzie sa...

Så fint! Att dom bara kan komma på allt. Korgen var jättefin. Ska bli kul att se rödlök i den sen.
Lät som det var en helt perfekt dag ni hade.
Kram Elzie