söndag 31 mars 2013

Finast fyndet....


Hej!
Då var det Påskdagen.
Det var kallt på uppståndelsedagens morgon.
-11 grader.
Men nu värmer solen gott.

Jag tänkte visa min hittills finaste skål:

Jag hittade den på Erikshjälpen för en vecka sen.
Det är en gammal Gustafsberg.
Den är vit,med lite patina.
Inga sprickor.
Man känner lite ojämheter från tillverkningen.
Det var ett FYND♥

i skålen ligger ett favoritägg


Här är också en fin skål/terinn.Den köpte jag förra sommaren från Kathrine
som har finast bloggbutiken.

En fyrstänglad orkide blev det till påsk.
När jag plockade upp blomman ur skyddspappret hade den fem stänglar.En bonus!
Ställer man den då framför en spegel,så blir det 10 stänglar.

Önskar Er alla en fortsatt fin helg!
Margareta

2 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej!
Åhhh vilket fint fynd, en bålskål,
vilken tur du hade, jag har också haft tur idag!
Fniss,
Goa du som nämner mej
Kramar Kathrine

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Tack snälla du för din fina hälsning !
Visst är det så fint på Lustfyllt. Så mysigt det var att få åka dit igen.
Men tönk ändå så fort dessa åren gi k ?
Lika god fika verkade det vara . Jag var så mätt av allt fika hemifrån så det fick bara bli ett slät kopp kaffe :)
Men jag fick påfyllning av det andra som man fi ck se där. :)

Dom skulle försöka ha Öppet en gång i mpnaden för allmänheten.
Kanske blir när Marie Vita Ranunkeln har öppet :) Alltså Loppisen menar jag.

Så fint du har det. Fin med orkiden. Jag fick också en fin av våra vänner.
Så fint med fönstret mellan rummen.

Ha nu en fin fortsättning på Påsk helgen ! Kram Sirpa

ps....du behöver inte ha dålig samvete ! Så är det ju bara att man hinner inte alltid lämna hälsningar.