fredag 1 februari 2013

Hjälpas åt...

Hej!
Nu är vi inne i februari.
Här har snön försvunnit och det har frusit till inatt.
Glashalt på markstenen och på stora vägen.
Dubbar på och klorna ut.

Här hjälps vi åt i detta huset.
Kanske är det så att vi gör det vi är bäst på.
Lilla Stina hjälper gärna till också.....
det går inte fortare,men det kan bli roligare...

..här håller vi på att renbädda min säng...
Hon hoppar inte upp där,men står gärna och hänger,där jag ska vara...
...hon tycker det är roligt med allt som rör sig.

Igår tog jag på mig målarkläderna....då kan inte Stina vara med.
Men hon tyckte jag såg rolig ut i dom vida byxbenen och fula
jumpern,så hon trodde nog vi skulle ha cirkus,,,svansen viftade länge.
Nu var det växtstegen,som vi fick i julas,som ska bli målad.

Jag har grundat den med pärlgrå linoljefärg.(utspädd med balsamterpentin)
Sen får det bli någon strykning till.
Tänk att snart får vi börja med uteväxter.....

Trevlig helg!

Margareta


5 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Vilka härliga bilber från dej, så Söt Stinas är, och så klok hon verkar vara,
fin växtstege, ja tänk idag när jag var ute och gick, så sken solen och fåglarna kvittrade,, gissa om jag fick vårkänslor,Vi har härliga tider framför oss,
Ha en fin Helg
Kramar Kathrine

EM sa...

Visst är det mysigt att alltid ha sällskap... utom då dammsugaren kommer fram.. då vill Lilleman vara ute i vindfånget medans jag gör fint/rent.
Nu är husse ute med honom i dimman. Kallt är det också... men det är februari redan, så det går fort.
kram EM

Rofyllda rum sa...

Åh vad hon är hjälpsam lilla Stina!;-) Och växtstegen blir ju jätte fin!! Vore mysigt att ses snart, kanske en promenad i helgen?! Ha det gott så länge! Stor kram Camilla

Anonym sa...

Tänk vad bra att ha en liten hjälpreda och så söt Stina är. Din växtstege kommer att bli superfin. På den får många krukor plats . Ja nu längtar jag till våren, men ljuset är i alla fall på väg tillbaka. Gick en promenad i strålande sol efter jobbet, och talgoxens vårläte hördes överallt. Underbart. Ha det så bra Ann-Sofie.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina bilder från vardagsrummet i förra inlägget. Och jag kan se din blomtrappa full med blommande pelargoner, så fin den blev vit.
Ha en mysig lördag du och Stina
Kramar
AnnaMaria