fredag 22 februari 2013

GRÖNSKA...


Hej!
Vinter pågår....
Inomhus får man försöka ha lite grönska som piggar upp.

Ärtskotten har satt fart.
Dags att sätta en ny kruka med gula ärtor.

I magnifika glaskupan blommar snart påskliljor.
Det var så fint i em när solen sken in i rummet.

Vildpelargonen i verandan.

Tre olika sorter av pelargon.(Mårbacka,Mrs Parker,Doftpelargon)
Dessa är omsatta.
Resten väntar på sin tur.......
Hoppas solen kommer och piggar upp henne(jag)som ska plantera om.

Veckorna springer iväg....
...snart är det vår.

Trevlig helg!
Margareta


8 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Tänker varje dag att jag ska blötlägga ärtorna och så glömmer jag det men nu SKA jag göra det!
Så fin din vildpelargon är. Jag fick en av dottern förra året som har överlevt vintern så den ska jag ta hand om i helgen plus några andra pelargoner, tar lite efter hand nu.
Ha en fin helg!
Kram Eva

EM sa...

Kanske dags att sätta saxen i mina gamla trött pellisar? Och köpa in lite jord...
kram elsamarianne

EM sa...

Kanske dags att sätta saxen i mina gamla trött pellisar? Och köpa in lite jord...
kram elsamarianne

Anonym sa...

Hej Margareta. Så härligt det är när det börjar spira.Brukar ta fröer från mina perenner och testa om det fungerar att så. I många fall lyckas det.Tog frö från mina svavel och dillpioner i somras och är nu spänd på om det lyckas.Men det tar nog ganska lång tid. En av mina favoriter är den underbara Porslinsklockan. Tog frö i av den och de har börjat spira och det kommer att bli flera plantor.Ska ställa undan en till dej som du ska få i sommar.Ha nu en härlig helg. Ann-Sofie.

Unknown sa...

Så fint därhemma hos er, alltid <3

Får nog ta efter Din idé med påskliljor i gammal glaskupa, om jag vill ha några...här har nämligen minstingarna i kattgänget buskul idag, med att riva blomjord ur mina krukor ;*)
Börjar en, så fortsätter liksom de andra <3

Hoppas på solsken över Dina axlar nu Margareta, inför omplanteringen...skickar med av det som finns här över dagen för säkerhets skull :-)

Kramen,Eva

Fågel Blå sa...

Hej!
Man blir glad av dina bilder dom förmedlar växtkraft!
Våren är snart här!
Jipeeeeeeeeeee!
Önskar dej en fin Söndagskväll
Kramar Kathrine

Unknown sa...

visit this page explanation click to investigate take a look at the site here moved here go to this site

Unknown sa...

find here bags replica ysl these details Dolabuy Prada go now dolabuy.su