tisdag 13 november 2012

Hej!
En solig och fin novemberdag.
Tänkte visa min fina vita amaryllis.
Jag köpte en lök för några veckor sedan.
-på bilden var en vit amaryllis-
Ibland blir det något annat än man tänkt,
och det blir bra ändå.

Där är tre stänglar och den är lagom hög.

Riktigt fin.
Vit med röda strimmor.


På vägen hem från Stockholm,
köpte jag en Adiantum.

En gammal skir växt som passar bra i en antik blomkruka(från Erikshj.)
En förvuxen pelargon fick flytta på sig.
Visst är det roligt med både grönt och blommor...

Oliven är fortfarande fin...
...vi kan nästan ha den istället för julgran iår...
men en gran är utsedd därute i naturen....

Ha det bra!
Margareta

2 kommentarer:

EM sa...

Jag har också, helt otroligt, fått två amaryllis att blomma. Du må tro att jag är glad! Jag som aldrig fått nån ordning på växterna förut. Nu kanske jag vattnar o pysslar mer, vad vet jag, men tacksamt är det då med vackra blommor i huset. Nu kanske jag vågar mig på lite andra sorter...
kram elsamarianne

Vardag och flärd sa...

Amaryllisen är så vacker - även om den inte är vit - det är fint med de rödstrimmiga.
Kram Eva