lördag 15 september 2012

Hej!
Idag var det lördag igen....
Tro det eller ej,men jag har varit på Erikshjälpen.

En lampa väntade på mig..

..med tung fot av marmor..
Jag tänkte just igår,att vi har ingen lampa på fönsterbordet...
..men nu har vi.

Och tidigare i veckan ,kom med posten,årets finaste julbok.
Det gäller att vara ute i god tid.

Här ser ni lampan i skymningen,
den samsas bra med plåtlådan och järnljusstaken.

En goding ligger bredvid i järnsängen.
Hon tycker det är mysigt här.
Det tycker jag med.

Ha det så bra!
Margareta






6 kommentarer:

Unknown sa...

En sån otroligt fin lampa Du har fyndat ~~~
Den hör hemma på bordet där...ja:-)
Tänk ändå, hur tingen kan komma och inta sina rätta platser sådär, visst är det en fin vandringskänsla i det där, eftersom det är ting som vandrar från den ena, till den andra...

Gobiten♥ på sängen är förstås oslagbar i sin skönhet, och söthet, så det måste jag säga en gång till så att hon vet att det är så varje gång jag kikar in här :-)

Hoppas att Du har en bra natt, med vilsamro runt husknutarna.

Kramen från Eva

Beas sa...

Vilken fin! Jag har övertagit en liknande från mina avlidnga föräldrar. Den är verkligen jättefin och så klassisk i utförandet.

Ha en fin söndag ihop med din fyrfotade vän.

Bea

Fågel Blå sa...

Vilken fin lampa du hittat vilken tur du hade!
Och så mysigt ni har det,
Stina ser ut att trivas, vad stor hon blitt!
Ha en fin Söndag
Kramar Kathrine

Anneli sa...

Den lampan har nu hittat sin rätta plats det ser jag!
Jättefin där vid fönstret.

Ha en fin dag,
Anneli

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin lampa, milt vackert sken. Och den boken ska jag nog köpa också. Stina är en riktig sötnos.
Kramar och nospuss
AnnaMaria

vita drömmar och svarta tassar sa...

Thihi! du lyckas då fynda! jag tror inte jag har på mig rätt ögon.. så stor hon blivit den lilla damen...så söt så

Ha en underbar vecka
kram wivi