onsdag 1 augusti 2012

nytt ,men gammalt

Hej!
Idag skiner solen igen,kanske det blir gräsklippning...
När vi gått morgonrundan satt vi i växthuset en stund och fikade.
Varmt och skönt.

Jag har sytt två kuddar till stora korgstolen.
Köpte likadant tyg som till de andra dynorna.

Den fina lådan på bordet är en gåva.
Jag har skurat den med såpa och sedan slipat lite.
Svepasken till höger om stolen är en "radiogömma".

Stina ville sitta på stol,men ville inte bli fotograferad.
men OK då,om någon håller kvar mig.

Här har lådan fått sin plats i köksfönstret.
Några udda karaffer får stå där nu.
I mina ögon är denna gamla låda så fin....

Vilken tur jag hade på Eriks igår.
En stor fin planteringskruka i porslin,bara står och väntar på mig.
Bara lite krackelerad,...ingen spricka.
Krukan blev jag så glad för.
Kannan är köpt i den fina butiken i Hjo:BUTIK VITA RANUNKLER

Ja, detta var lite nytt,fast gammalt.
Det gillar jag....

Ha det så bra!
Margareta





2 kommentarer:

EM sa...

Det ser så väldigt inbjudande ut i lusthuset/växthuset. Som om man kunde bosätta sig där och inte gå in förrän till vintern...
Lilla Stina, snart har hon egen plats vid matbordet, hihi.
kram EM

Unknown sa...

Så fint tyg det där.
Får väl kanske sy kuddar/dynor jag också ifall det ska bli några, för här på Rusta gapade det mesta tomt när jag kom dit.

Stina är så fin där hon sitter på stolen ♥

Och lådan där, som du såpskrubbat, jaadå, det förstår jag att du tycker om den :-)

Kramen från Eva