måndag 30 januari 2012

tekanna

Hej!
Nu är det en solig kall måndagförmiddag.
Trots kylan så hörde jag och Signe en vårmelodi från fåglarna,
när vi gick vår vandring för en stund sen.

I förra veckan var vi i Ullared en dag.
Det blir större och större.....

Iallafall så hittade vi en tekanna. Fin.
Den kan passa ex till dom fina muggarna från Lustfyllt och fatet som jag gjort.
En vit kanna är ju alltid användbar.


I skafferiet står marmelad på rad....
Också från den stora affären.
Trevliga små fyrkantiga burkar....
Gott till scones och te,från den fina kannan.

Det fanns en kanna till i samma serie.
Lite bullig,inte så hög.
Passar så bra med en blomma i.
Även orkiden blev inköpt på Gekås.Där finns allt......

ha det bra,denna soliga dag!
Margareta



7 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhh så mycket fint som du hittat där!!!
Ha det så fint!!!
Kramar Kathrine

vita drömmar och svarta tassar sa...

dottern va där i går! så nu är jag ganska sugen att åka dit får passa på innan skol loven....gillar stilen på det du hittade och ditt fina fat.....

Ha en fin vecka!
kram wivi

Vardag och flärd sa...

Vilken underbar tekanna! Nu vill jag åka till Ullared - men då är de nog slut!
Kram Eva

lisashus sa...

Du verkar ju ha när till det stora varuhuset! Vilka jättefin kannor! Tänk, att det finns sånt där också! Så vackert!
Härliga bilder!
Kram
Lisa

Marjut sa...

Hälsningar från Finland ! Jag kan inte svenska så bra, men jag försöker ännu..
Vilken fin och underbar blogg du har. Vilka härliga bilder !!!
Kylen där ute känns inte så hemskt om man får läsa dina berättelser !
Tack !
(Hoppas jag skrev nånting rätt..skratta inte !)

EM sa...

Kikade också på kannorna, men hade som vanligt svårt att bestämma mig... Det finns verkligen mycket fint där.
Vi hade -16 imorse, nu-9 och jag försöker hålla kylan borta från huset. Du har väl varmt och skönt nu i ditt "nya"? Får gå ut och hämta mer ved... och kanske t o m dra igång den elektriska filten, för jag tänkte kolla på lite inspelade TV-serier...
kram elsamarianne

Unknown sa...

Härligt med en vårtrudelutt :-)
En sån fiiin kanna ~~~

Kramen från Eva