tisdag 22 november 2011

Hej igen!
Idag har det varit fullt upp igen....
Kusinlasse varit här en stund.Han var snäll och räfsade upp de sista löven,
rensade hängrännorna från löv,fixade lite med bilen,flyttade soffa....
Anders kom på förmiddan med en utegran.Lasse hjälpte mig att sätta i ljusen,
så nu lyser granen i Fållorna.Kanske lite tidigt,men....

Håkan,snickaren i världsklass,har varit här också.
han gör en fin inredning på toaletterna.
Gamla kommoder får nytt liv.
jag visar mer sedan....

Om man tittar noga,ser man en lastbil genom köksfönstret.
Villab Garden står det på bilen.
Vad den lastade av får vi se till våren.
vi behöver nog lite vintervila först.

...och i köksfönstret blommar en vit amaryllis....

ha det bra!
Margareta



5 kommentarer:

Andersson's sa...

Ljuvligt, spännande och bara så härligt och inspirerande att läsa om eran renovering!
Blir inspirerad fakriskt, ska ta en snack med maken on köket.....
Ha det gott!

Fågel Blå sa...

Så mysigt ni har det!
och så fint ni får det inne på badrummet!
Ha en fin onsdag
Kramar Kathrine

lisashus sa...

Det ena efter det andra händer hos er och duktiga hantverkare flockas ju hos er också - en nödvändighet förstås!

Vad kan det vara som lastbilen kom med?! Kan det vara ett...glashus? Det skulle inte förvåna mej!

Så vackert du har det i fönstret! Ja, en amaryllis skulle man förstås ha här också!
Kram
Lisa

Unknown sa...

Margareta...å, en sån orolig och lessen känsla jag fick när jag läste Dina rader hos mej om Signegumman ♥
Hoppas, hoppas att allt går bra för henne, och er...*jag å min flock, håller tummar & tassar hååårt*

Och Du har så rätt, jag förstår. Nästa vecka är en tuff vecka för oss härhemma också, och innan så går jag alldeles som in i ett av mina allra innersta rum, för att hämta kraft att bära den roll som jag axlat, den ensamma starka.

Nu glömmer jag nästan bort inlägget i övrigt här...men den vita amaryllisen är såå fin, och den glade snickaren är inte fy skam han heller, och det ska bli roligt att se hur han trollat med de gamla kommoderna.

KRAM, min allra varmaste ♥
Eva

EM sa...

Så snälla de är och hjälper er med ditt och datt.
Nej, det är inte för tidigt med utegran...
Jaså, månne det blir ett glashus i trädgården framåt våren?
Så fint med vit amaryllis. Fick en röd av grannen som slagit ut nu, men jag måste köpa mig rosa julstjärnor, det brukar jag ha varje år...
kram elsamarianne