söndag 16 oktober 2011

Hej igen!
Då står vi inför en ny vecka .
Helgens dagar gick sååå fort....

En ny löpare på bordet.
Rynkig och dan...linne...jag gillar den fast den är ny.

En ny löpare på chiffonjen.
Den är sydd för länge sedan,men ny här.
Sydd i vitt och grått.
Har fått den av goda vänner.

Den passade så bra på klaffen.
Jag gillar dessa gamla dukar så mycket.

En liten taklök får pryda soffbordet.
Krukan står i en gammal kanna som står på en fin stickad duk i linnefärg.
Vitt,linnefärg,grått...behagligt ihop.

hej då och ha det så bra!
Margareta



6 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhh vad fin löpare!!!
Passar bra där på bordet!!!!
Ha en fin Vecka!
Kramar Kathrine

Vardag och flärd sa...

Dukar är så fint, det blir hemtrevligt! Gillar speciellt den på chiffonjen.
Ha en fin dag!
Kram Eva

Lisas torp sa...

Så mycket fint du visar och gamla dukar är verkligen vackert hantverk och så kul att kunna använda!
Ha en fin vecka!
Kram
Lisa

Wilda Tilda sa...

Äpplen i all ära nen jösses vilken fin stengärdesgård ni har. Jag skulle ge mycket för en sådan kan jag lova=) Härliga fina dukar, jag gillar det oxå men av någon besynnerlig anledning lyckas vi alltid söla ned dem....

Kram Jenny

EM sa...

Dukarna är jättefina, gillar den översta speciellt. Har såna tallriksunderlägg i linne som får vara dukar istället. Härlig linnefärg. Och som du säger, passar bra med grått o vitt (och svart)
kram elsamarianne

Anonym sa...

Å, så fint allt är! Jag är extra stolt över min duktige bror Göran, på Hägg Snickeri