onsdag 13 juli 2011

SOFFAN och gräset

Hej!
Igår var jag ju och köpte soffa till nya vardagsrummet.
Vi satte in den för ett tag,sen får man nog hölja ner den igen när renoveringsarbetet börjar igen.

Soffan är linnefärgad.Skön att sitta i.
Det går bra att ligga i den också,jag har provat.

Pelargonkudden som jag sytt för flera år sedan passade bra.

Anders kom i kvällningen och krakade gräset.

Jag hjälpte till lite att räfsa ihop.
Det var som i forna tider...
Skillnaden var bara att detta gick på en timme 
och förr 
kändes det som vi höll på med höet hela sommaren.
Slå,räfsa,hässja.köra in,trampa hölass,packa ihop höet på rännet,räfsa igen...
....men det var då.

Ha det bra!
Margareta




2 kommentarer:

the super ordinary sa...

Kommer jag ihåg hos mormor hur vi alla hjälpte till att stapla upp höet på pinnar och hur vi sedan när det torkat åkte med hölasset hem.. vilka underbara minnen.. Detta var ändå på 70-80 talet.. ; )

Soffan är jättefin! Även ni har ett nytt stort ljust och fräscht rum..

Kram Mia

JACQUELINE sa...

I Love your BLOG!

Thank you for the amazing photos!

greatings from switzerland
Jacqueline ♡

http://jacquelineswhitehome.blogspot.com/