söndag 24 juli 2011

Hej!
Idag har det nästan varit lite höstlikt.
Svalt,blåsigt och regn....mörkt.
Men inne har vi det ljust,och ljusare ska det bli...när bara hantverkarna kommer åter.
Jag tycker nog att dom har ganska lång semester,men det tycker nog inte dom,
men min har gått fruktansvärt fort.
Visar lite av blomningen för dagen....

Till höger om verandan.
Funkia och silverax har tagit över.

Silveraxen är så höga och fina iår.
Jag har bundit upp dom lite,annars är dom ganska stabila i sitt växtsätt.

Här är andra sidan av verandan.
I krukorna finns Rosmarin och Agapantus.

Vid stenmuren.
Äntligen har krassen börjat att blomma.

Vid uthuset.

Detta är också vid uthusgaveln.
Ros och oregano trängs om utrymmet.

Strax en ny vecka.
Min ledighet och semester är slut,så nu blir det att ta nya tag.
Det kommer säkert att gå bra....

ha det bra allihop!
Margareta






2 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej Margareta!
Så mycket fina blommor du har i din trädgård!!!!
Ja nu är min semester också slut!
Börjatr knega idag!
Känns lite vemodigt som alltid när semestern är slut!
Ha en ny fin vecka!
Kramar Kathrine

Lisas torp sa...

Åh, så fint du har det! Vilken blomsterprakt och så fint med den stenlagda rabatten! Glasverandan....ja, den är sååååå vacker med de gamla fönstren!

Ha en fin måndag!
Kram
Lisa