måndag 20 juni 2011

Plöjning

Hej!

Denna vackra måndagmorgon kom maskinen
som plöjer ner slang till jordvärmen.
Även knotten var samlade....

Grävde först en grop strax bakom huset....
...varifrån man sen gräver vidare och leder in slangarna till pumprummet

Maskinen gör spår först.
Kör fram och tillbaka på åkern två gånger.
Inte en enda sten.

450 meter slang som ska ner i jorden.

Här har han börjat att rulla ut lite och sen plöjdes den ner.
Själva arbetet med slangen tog nog inte mer än två timmar.
Och på åkern syntes bara lite hjulspår...
Fantastiskt.

Daniel var här bara en kort stund idag.
Han satte i spröjs i altandörren.

Vi var så nöjda både han och jag.

Elmannen har fixat med sitt och jag har grundat golvlister.

Och spöregnat har det gjort i eftermiddag.
Men imorgon blir det nog en fin dag....

Ha det gott!
Margareta

3 kommentarer:

EM sa...

Ja imorgon ska det bli en fin dag. Nu ser man verkligen hur det ska bli hos er. Så härligt fint. Planerar en röjning i tvättstugan och ta i tu med att mangla lite handdukar. Det är roligt bara man kommer igång. Brukar stänka dagen innan, men jag tror jag gör det imorgon bitti ifall jag ser nåt annat jag vill göra istället...
kram elsamarianne

Fågel Blå sa...

Åhh vad du är gullig som delar med dej av allt som händer där hos dej!!!
Ser ut att bli så bra!!!!
hoppas du får en fin vecka!
Kramar Kathrine

Lisas torp sa...

Ständigt spännande saker som händer hos dej! Oj, så otroligt med jordvärmen!!!

Så fint med spröjsade altandörrar!

Ja, vädret är lite hit och dit här också, men det är ju snart midsommar, då kan det ju blir lite sisådär med vädret!
Kram
Lisa