tisdag 31 maj 2011

Ljus och värme......

Hej!
Idag blev det riktig sommarvärme.
Vi hade 32 grader i skuggan i eftermiddag.

Jag och Signe gick en tidig skogspromenad.
Det var ljummet i luften och lite paradisiskt..

Härhemma är byggställningarna delvis borta

Och kolla här: fönstergluggarna är utsågade.
Daniel filar till det sista.

Även dörrhålet är utsågat.
Snickaren och elmannen trängs om utrymmet

Håkan har också  kanthyvlat bräder till taken.
Jag ska börja att grundmåla dessa snart

igår hade elmannen sällskap av två svalor i köket...

se här vad ljust det är ikväll.
Fönsterna är isatta!!!!
Lite spröjs kommer det att bli också.

Sen har köket kommit.Jag har kikat lite under täckelset.....mycket nöjd.

ha det gott!
Margareta







2 kommentarer:

EM sa...

Nu du, nu är ni på gång. Man ser hur det ska bli. Spännande att få se ditt kök.
Ikväll börjar jag plocka upp i sista nya väggskåpen. Nästa vecka kommer de rätta bänkskivorna så det är bara att riva bort vasken igen. Men det blir väl bra till slut. Lite för varmt idag för mig, mer lagom ikväll. Hade ni åska också?
Kram elsamarianne

vadmalen sa...

Vad fint det kommer att bli. Önskar dej en trevlig helg.
Birgit