fredag 18 mars 2011

Trevlig helg!!!!

Hej !
Fredag igen och den var vit så det förslår.
Nu har jag varit ute och skottat utanför vedboden.
Snön hade rasat från taket så det var ca ½ meter tung blötsnö där.
Så kan det vara i mars.....

Inne har körsbärskvistarna börjat att slå ut.

Här är baksidan av huset idag.
Snickarna har börjat att riva vid köksingången,där det ska bli en utbyggnad.
Själva räcket är också nere nu.Väldigt luftigt....
 Fönstret på andra våning ska  flyttas upp en bit.det blir någon typ av takkupa
Detta  är för att taket på utbyggnaden ska få plats.
På måndag är det tänkt att det ska sätta igång


Detta fönster är det som ska upp en bit.
Så det blir att plocka undan möbler och saker i helgen.


En trevlig helg önskar jag Er alla med dessa vita pärlisar som blommar i verandan!!!

Margareta




6 kommentarer:

Anneli sa...

Hejsan.

Vad kul med lite nybyggnation, skoj men jobbigt!

Tack för pärlisarna och hos mig har du ett fång tulpaner att hämta.....

Ha en fin helg,
Kram Anneli.

Fågel Blå sa...

Åhh vad spännande!
Så fint det kommer att bli!!!!
Underbara pärlisar!!!!
Önskar dej en fin helg!
Kram Kathrine

EM sa...

Å så spännande att få följa er utbyggnad.
Det är så mycket man måste tänka på. Just nu diskuterar vi utseende och färg på eluttag och knappar. Tänk, sånt trodde man var så enkelt, men det finns så mycket fint att välja på.
ha en skön helg
kram elsamarianne

the super ordinary sa...

Hej!!

Spännande Margareta.. Kommer bli helt fantastiskt!

Trevlig helg önskar jag dig med!

Kram Mia

Unknown sa...

Spännande tider hos er nu :-)

Min blick fastnar vid den stora, vackra duken på bordet...åh, så ljuvlig den ser ut!
Jag kan ju inte ha en endaste duk härhemma längre, för spralliga små katt-tassars skull *fniss* så jag njuuuter lite extra av Din :-)

Kram, från Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Det låter spännande med utbyggnaden, du bor i ett jättefint hus. Hoppas det var den sista snön som kom, nu behöver vi sol och värme.
Kramar
AnnaMaria